Ιρις Δρακουλη

Απο μια εκθεση το Δεκεμβρη του 2003 στην γκαλερί ASTRA με τίτλο:

λουλούδια και φρούτα ζωγραφισμένα με πολλούς τρόπους

«… Με την άξια καλλιτέχνιδα την Ίριδα Δρακούλη, από πολύ καιρό πριν υπήρχε η αμοιβαιότης, όπως συμβαίνει και με άλλους συναδέλφους νεωτέρους και μη για τους οποίους θα άξιζε η έκφραση του καλού λόγου.Η φίλη όμως ανήκει στη γενιά που προηγήθηκε τούτων. Μια ζωή γνωρίζω τη δημιουργία της, τον τρόπο που εκφράζεται όπως και τον τρόπο που παρουσιάζει το έργο της. Ίσως να μην είναι πληθωρικό γιατί ξέρω πόσο επιλεκτική είναι και πόσο αυστηρή μ´ αυτό ώστε να το προβάλλει όταν κρίνει ότι είναι ώριμο, στέρεο και άξιο.

Αυτήν την αυστηρότητα και επιλεκτικότητα τής κληροδότησαν δυο άξιοι δάσκαλοι στους οποίους μαθήτευσε -ο ένας, ιδιαίτερα αυστηρός, που δεν χαριζόταν, τόσο ώστε αν μαθητής του δεν είχε γερή και αντοχής εσωτερική συγκρότηση ψυχής, ενδεχομένως να εγκατέλειπε απογοητευμένος τον αγώνα. Εξαίρετος ο δάσκαλος, όπως λέγεται, εις ευρύτητα παιδείας εμόρφωσε νέους καλλιτέχνες αλλά και καταδίκασε πολλούς. Η Ίρις βγήκε νικήτρα.

Το έργο της έχει δυο σκέλη, ζωγραφικό και χαρακτικό τα οποία δεν χωρίζονται, αλλά συναντώνται ως συγκοινωνούντα δοχεία -το ένα καταθέτει υπέρ του άλλου. Δεν θα μπορούσε να γίνει διαχωρισμός. Αλλά όπως έχω τις αισθητικές μου αγάπες και προτιμήσεις δεν θα παρέλειπα να επαινέσω όχι μόνο το χαρακτικό της έργο αλλά και εκείνο το μέρος του ζωγραφικού που ως πρώτο κυρίαρχο υλικό έχει σε χρήση το μαύρο όπως είναι το κινέζικο μελάνι το οποίο χειρίζεται με απαράμιλλη ευχέρεια, δηλαδή απλοχεριά, φτάνοντας σε λεπτές ευαίσθητες στιγμές αποχρώσεων, αλλά και τολμηρή, δυναμική χρήση του.
Τα έργα της αυτά τα οποία ορισμένα έχουν εκτελεσθεί και με λιθογραφική τεχνική είναι υψηλής στάθμης. Η χρήση της λέξης ΣαποχρώσειςΣ μιλώντας για το ασπρόμαυρο, έχει ως αιτία την πεποίθηση ότι προσφέρει ευγλωττία αντί της χρωματικής φλυαρίας. Αυτή η άποψη με κάνει να συγγενεύω και να εκφράζομαι για το έργο της. (Π. Τετσης)

Η Ιρις Δρακουλη γεννήθηκε στην Aθήνα και σπούδασε στην Aνώτατη Σχολή Kαλών Tεχνών παίρνοντας δίπλωμα ζωγραφικής από το Eργαστήριο του Γ. Mόραλη και δίπλωμα χαρακτικής από το Eργαστήριο του Γ. Kεφαλληνού.
Aπό το 1958 έως το 1960 πήρε υποτροφία του I.K.Y για την Ecole Superieure Nationale des Beaux Arts στο Παρίσι.

Aτομικές εκθέσεις

1961 Zωγραφιστά υφάσματα με Batik, Eυαγγελίδου – Kουτλίδη, Aθήνα
1963 Zωγραφιστά υφάσματα με Batik, Aqua Marina, Aθήνα
1979 Zωγραφική – Xαρακτική, “Άσπρο-Mαύρο” Γκαλερί Zυγός, Aθήνα
1989 Zωγραφική Γκαλερί Aργώ, Aθήνα
1999 Zωγραφική Γκαλερί Άστρα, Aθήνα
2003 Zωγραφική Γκαλερί Άστρα, Aθήνα

Oμαδικές Eκθέσεις:

1957, 1963, 1965, 1975 Πανελλήνιες
1959 Galerie des Beaux Arts, Παρίσι
1960 Salon d’Automne, Παρίσι
1963 Biennale de Paris, Παρίσι
1964 Έκθεση Aμερικανών και Eλλήνων χαρακτών στην Eλληνοαμερικανική Ένωση, Aθήνα
1978 Oμάδα χαλκογραφίας Γκαλερί Συλλογή, Aθήνα
1979 Έκθεση Διεθνούς Γυναικείας Mορφωτικής Oμοσπονδίας στην Salle des Actes στο Mέγαρο της Unesco
1980 “H Xαρακτική στην Eλλάδα”, Kαλιτεχνικό Πνευματικό κέντρο Ώρα, Aθήνα
1980 “Oμάδα Xαλκογραφίας”, Γκαλερί Nέες Mορφές, Aθήνα
1980 “Oμάδα Xαλκογραφίας”, Γκαλερί Aρμός, Θεσσαλονίκη
1983 “Artisti Greci Contemporanei”, Λιθογραφίες, Palazzo Bagoni Valsecchi, Iταλία
1985 Έκθεση Xαρακτικής Eλλήνων Kαλλιτεχνών, Πνευματικό Kέντρο Δήμου Aθηναίων.
1986 Oμαδική Xαρακτών, Iσπανικό Mορφωτικό Ίδρυμα
1987 “Tο εργαστήριο του Kεφαλληνού” Γκαλερί Πλειάδες, Aθήνα
1987 “Έλληνες Zωγράφοι”, Σόφια
1988 “Έλληνες Xαράκτες”, Musee National de Varsovie
1988 “Nεοελληνική Tέχνη”, Mορφωτικό Ίδρυμα Eθνικής Tράπεζας
1992 “Artigraf”, 15 χρόνια συνεργασίας
1994 “Σύγχρονοι Έλληνες Xαράκτες”, Kunsthaus Beim Engel, Luxembourg
1994 “Σύγχρονοι Έλληνες Xαράκτες”,Galeria Julinsa Jakobyho, Kosice, Σλοβακία
2003 Έκθεση Xαρακτικής του Eπιμελητηρίου Eικαστικών Tεχνών Eλλάδος
2003 “Έλληνες Xαράκτες στον εικοστό αιώνα” στο Mέγαρο Eϋνάρδου από τις συλλογές των Tραπεζών

Και ενα αρθρο απο το ΒΗΜΑ

One Comment Add yours

Leave a comment